Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí
FRAŇKOVÁ, Edita
Bakalářská práce je zpracovaná na téma Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí. Cílem je navržení efektivních metodických postupů pro doučování romských dětí v Kontaktním centru Maják, který náleží Salesiánskému středisku mládeže - dům dětí a mládeže České Budějovice, při respektování specifik cílové skupiny. Postupy jsou založené na neformálním charakteru pedagogické činnosti s využitím alternativních edukačních metod. Součástí práce je vytvoření metodických podkladů pro doučování konkrétního učiva českého jazyka 3. třídy. V práci je na základě studia odborné literatury vymezena terminologie základních užívaných pojmů. Dále jsou charakterizována psychická a sociální specifika Romů a romské rodiny. Ta se v určitých sociálních znacích a vnímaných hodnotách odlišují od rodiny majoritní společnosti. Následující část se týká oblasti snahy státu ve vzdělávání Romů. Značná část práce je věnovaná alternativním formám a metodám výuky. Další kapitoly se zaměřují na problematiku sociálně vyloučeného sídliště Máj, v němž žijí děti navštěvující individuální doučování Kontaktního centra Maják. Podrobněji se zabývám současným systémem doučování s návrhem inovativního postupu práce. Výstupem mé práce je, na základě zjištěných informací a navržených inovativních postupů, vytvoření edukačního projektu, který bude prakticky uplatněn v Kontaktním centru Maják.
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.